Küll oli see hea tunne sõita
South Hedlandist välja ja suundud lõunasse, kus ootamas mõnusad rannad ja
tuuled. Juba esimesel päeval läks asi põnevaks, kui sõitsime Karratha poole ja
pidime läbima metsatulekahju. Ega muidu poleks võibolla läinud, aga ees nägin
rekkat sinna sisenemas ja mõtlesin, et miks ka mitte, no nii kogemuse mõttes.
Tunne sisenedes oli selline mõnus kooslus hirmust, uudishimust, põnevusest ja
veel paljudest erinevatest tunnetest, mida ei oskagi seletada. Hirmu tõi esile
see, kui sisse sõites rauges auto jõud, nii et tuli vahetada neljandale, et edasi
kulgeda, kuid meelerahu tõi see hetk, kus enam leeke nii väga vasakul ei olnud.
Auto klaase oli päris kuum katsuda ning sees oli selline mõnus lõkkelõhn.
Väljudes peatasin auto, et vaadata kahjustused üle, kuid väga neid polnud, vaid
üks joogamatt oli vähe sulanud. Siis aga avastasin et diisli kanistri tuuulutuskork
oli lahti ning oli vaid hea meel, et bensu ei viitsinud tankida kanistrisse
seekord. Oli äge kogemus!
Ööseks jäime Karratha karavanparki,
kus ööbimise eest ei pidanud tasuma, kuna olime liiga hilised saabujad ja liiga
varajased lahkujad. Selle päeva ülesanne oli läbida ca 700 km-i, et jõuda taas
Cape Range rahvusparki, kus ootasid meid ees Merle ja Toodo. See õnnestus meil
igati sujuvalt. Seal me siis asusime tõeliselt puhkama: lebotasime vees, püüdime
erinevaid kalu, sõitsime mingi alusega veekogus ja nautisime mõnusat
seltskonda. Kuna meie kalasaak oli suhteliselt kehv, siis paadiga prantslased
jagasid meile oma püütud cobia-t. Oli
väga maitsev suutäis.
Need prantslased olid natuke teist sorti kui need, kellega me
varasemalt oleme kohtunud. Nimelt olid nad teinud korralikult tööd üleval samas
piirkonnas, kus meiegi ja lubanud omale korraliku puhkuse koos kalastamise ja
korraliku toiduga. Tavaliselt töötavad prantslased vähese raha eest ja söövad
turbokaid ja on üldse ühed räpased varastest boheemlased. Nii on vähemalt see üldine
mulje siin kujunenud, kuid arusaadav on see, et on ka väga lahedaid
prantslaseid, ka nende boheemlaste hulgas, kuid pole veel kohanud.
Autoga algasid juba kohe algul
probleemid, nimelt jookseb differ nagu mahlakast ja iga 1000 km-i tagant tuleb
uuesti ca 1,5 liitrit õli peale kallata. No eks ole õige see, et ära torgi töötavat
asja ja kogu see jama algas peale õlivahetust. Sellest pisiasjast ma ennast
häirida ei lase.
Aastavahetuseks sättisime ennast
Coral Baysse, kuhu oli oodata vähe suuremat rahvahulka. Meil vedas nii hästi,
et saime veel kaks viimast kohta karavanpargis ja täpselt puude alla, kus hea
päeval põletava päikese eest varju otsida.
Kuna seal on mingi looduskaitsevöönd, siis tuli surfamiseks mööda liivadüüne
natuke kaugemale sõita, mis oli juba iseenesest huvitav ettevõtmine. Esimesel
õhtul tundus see päris võimatu. Kuna mul polnud kompressorit autos, ei
raatsinud ma rehve tühjaks lasta. Järgmine päev valmistusin hoolega ja sai kaas
võetud labidad, spets tungraud, ja plastikust plaadid, mida ratta alla panna.
Kuid neid vaja ei läinud, sest tühi rehv pidas ikka nii sitaks hästi, et oli
lausa lust seal pehmes liivas lasta. Randa jõudsime kell 12, aga tuul tuli
alles viis ja siis jagus mul vaid tahtmist seda chopi künda nii 15 minutit ja
tagasi koju. Järgmise päeva prognoos oli palju uhkem, aga siis oli probleemiks
auto, mille genekas ei tahtnud laadida. Sellise autoga sinna aga ronida ei tahtnud.
Nii me siis lebotasime seal
karavapargis. Ka aastavahetus läks meil nii chilliks kätte, et oma köögitelgist
jõudsime välja vaid aastavahetuse hetkeks. Aasta vahetasime rannal ja seejäral
tagasi oma alale, kus vaatasime üle neti Eesti uusaasta programmi. Nii lebo lainel
siis kuni teise hommikuni, kui tuli asuda teele. Merle ja Toodo tagasi Perthi
ja meie Gnaraloosse.
Kuna genekas ikka probleemne,
laadis Toodo mu autot nii pool tunnikest ja ühendasin ka oma päiksepatareid
põhiaku peale ja nii me liikuma saimegi. Auto vedas välja kenasti kuni Carnavornini,
kus siis streikima hakkas. Kuna harjasi poest ei saanud ja tellida ka ei olnud
võimalik, tuli osta genekas, mis maksis 330 taala, aga ebays sama asi ca 150
taala. Mure veel selles, et genekat hoiab tavaliselt kinni kaks polti, üks siis
regulliks ja teine lihtsalt kinnituseks, aga jama selles, et mul poldi asemel
mingi porr, mida oma tööriistadega võimatu parandada. Kuna neil siin võetakse
jõule ja aastavahetust ikka rahulikult, siis olid ka kõik autoremondid kinni.
Aga õnneks geneka harjad sobisid ja korda see asi saigi.
Poest läbi, et varuda sööki ja
siis teele 3 Mile Campi suunas, mis asub Gnaraloo stationis, kus on üks
paremaid lainesõidu kohti õigete tingimuste korral.
Ootused on suured ja prognoosid
lubavad, kuid eks paista, mis kohapeal juhtuma hakkab.
 |
Ületamas Yardie Creek-i |
 |
Chillime |
 |
Endiselt chillime |
 |
Liisa harjutab |
 |
Liisa & Merle |
 |
Surfar |
 |
Black footed rock wallaby |
 |
Kalakotkad |
 |
Yardie Creek |
 |
Yardie Creek |
 |
Päikeseloojang Cape Range-i rahvuspargis |
 |
Saime hai konksu otsa |
 |
Kas pole mitte sarnased? |
 |
Emud jalutavad |
 |
Lõpuks ometi korralik offroad |
 |
Liivadüüne vallutamas |
 |
Ootame tuult |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar