Endalegi
imestuseks ei ole pea kaks kuud midagi blogisse kirjutanud. Aeg lendab siin
ülikiirelt.
Veebruari
algus möödus töö ja kooli tähe all. Kui kool tundus alguses huvitav, siis
hiljem enam nii väga polnud, kuna tegelesime enamus ajast iseseisvate tööde
arutamisega. Iseenesest oli see, hea kuna aitas kaasa tööde tegemisele, aga
pigem oleks võinud seda teemat rohkem arutada ja süvitsi minna. Lõpuks oli ka
õppejõul kopp ees ja andis teada, et osad meist oleks võinud pigem madalamast
tasemest (cert neljast) alustada. Oli mis oli, tööd said tehtud ja arvestatud
ning nüüdsest meil siis uus õppejõud, palju vähem õpilasi ja nendestki pooled
uued või meie kursusega liidetud.
Tööl sama
jama nagu ennegi. Kuna vaikselt oli sügis lähenemas, siis ilmad kiskusid
vihmasemaks ja torumeestele, kes peavad kraavidesse torusid paigaldama, pole see
just kõige mõnusam aeg. Pidevalt kummar jalas
ja kõrini porine. Lisaks oli mul ka tore paarimees, kellega sai ikka
aeg-ajalt korralikult tülitsetud. Selgeks sai see, et inglise keel pole just
kõige parem kellegi sõimamiseks. Palk oli ka selline, et erilist motivatsiooni
polnud, et tööl käia ning piisav summa, et tööriistad osta oli ka kokku saadud -
oligi aeg lahkuda. Ja mis võiks veel meeldivam olla kui minna ikka korraliku
pauguga, nii et kutsuti isegi supervisori jutule, et ma peaks vanamehe rahule
jätma, kuna see teatas, et ta ei saa minuga koos töötada, sest mul puudub
igasugune austus vanemate inimeste vastu. Ole kui vana ja kogenud tahes, austus
tuleb ikkagi välja teenida! Põhilised tül õunad tulenesid sellest, et ta tahtis
läbi tagumiku hambaid remontida ning ei kuulanud, mida mina talle ütlesin. Ja
kõige suurem mure oli see, et tema opereeris ekskavaatoriga, kui me torusid
kokku panime ja ta jälle täiesti suvaliselt tegi mingeid liigutusi, mida ta ise
heaks arvas. Tavapraktika on see, et kes töötab torudega, annab juhtnöörid, et
kuhu poole torusid liigutada, et asi oleks võimalikult ohutu. Õnneks pääsesin
vigastusteta :).
Enne kui ma
lahkusin eelpool mainitult töökohalt, hakkasin uurima, millised oleksid
võimalused tagasi kõrbesse minekuks. Võtsin endise töödejuhatajaga ühendust ja
uurisin, mis seisud neil on. Saadaval oli mehaaniku koht, aga kandideerima peab
läbi tööagentuuri. Tuli siis meisterdada omale üks ilus CV, et olen jube kõva
mehaanik, aga ilma mingisugusegi kutse tunnistuseta, kuna Eestis siukseid asju
ei nõuta. Hirmuks oli see, et äkki ei saa tööagentuurist edasi, kuna pole
kvalifikatsiooni tõendavat paberit ning täistööõigust. Kvalifikatsiooni osa
ajas korda endine töödejuhataja, helistades agentuuri ja nõudes, et mind neile
tööle saadetaks. Reedel lahkusin ma torutöölt ja esmaspäevaks lendasin Perthi
vestlusele. Endalegi imestuseks ei saanud minu viisa takistuseks ning mu
paberid koos viisadokumentidega saadeti tööandjale edasi. Ja hakkas ootamine.
Tiksusin teisipäevani Perthis ja lendasin Sydneysse tagasi. Peagi tuli aga
ootamatu vastus, et kuna viisat ei ole, siis ma tööle ei saa. Hetkeline
masendus. Paar kõnet, et ma Sydneys tagasi ja otsin taas tööd. Selguse hetk ja
uus plaan. Võtsin ühendust Eesti kuttidega, kelle kaudu enne töötasin
kaevanduses ja uurisin, et äkki saan nende kaudu samasse firmasse. Taas algas
ootamine. Ootamine on selline loll asi, et ei teagi kuhu poole nüüd liikuda ja
seega oledki paigal ja ootad. Ja kui siis ühel päeval hakkas tulema töö pakkumisi,
pakuti puusepa tööd Sydneys, ütlesin ära, kuna lootus oli WA-sse tagasi saada,
ja siis pakkumine WA-sse kaevandusse betooni tegema. Raske oli, aga ütlesin
ära. Ja siis järgmisel päeval kõne, et tule Perthi, tee paar koolitust ja käi
arstlikus kontrollis ja narkotestil ära ja ongi minek. Kott kokku, üheotsa
pilet ja lendu läksingi. Jälle 5 päeva Perthis, vajalikud asjad tehtud ja siis
jälle see kuradi viisa mure. Paar ilusat e-maili jutuga, kuidas kohe kõik korda
saab viisaga ning muretsemiseks pole põhjust. Roheline tuli, kuid minek nädala
pärast. Tagasi Sydneysse ja pileteid ootama. Päevad möödusid, aga lennupileteid
kaevandusse ikka veel polnud ning siis taas e-mail, et enne kui mul täis
tööluba pole, ei lennutata mind sisse, kuna ei taheta riski võtta. Selged
pildid, peab edasi Sydneysse jääma. Kolmapäevast, 22. märtsist otsin siis taas tööd Sydneys, vahe on nüüd aga
selles, et tööriistade raha kulus ilusti selle kuu ajaga ära, kui WA kaevanduse
tööd taga ajasin. Nii et taas siis mingit suvalist tööd tegema, hetkel pole
sedagi. Ja selle tõttu elame ikka veel samas kohas, kus varemgi.
Lisaks töö
tagaajamisele on ka nii mõndagi lõbusat tehtud. Oleme paaril matkal käinud,
purjelauga ühekorra sõitmas ning üle tüki aja jõudsin täna ka lainesurfi
tegema. Manlys olid parimad lained, mida sellel rannal näinud olen. Matkade
teema lükkan sujuvalt Liisa kaela. Nii et pärige temalt :).
Ah jaa,
ostsime omale ka linnaauto. Autoks Holden Barina ehk siis Opel Corsa ja aastast
1998. Ostsime ta omale autoplatsilt, kuna eraisikute müüdavad autod ei kannata
siin mingit kriitikat, vähemalt meie hinnaklassis. Kilomeetreid läbinud see
auto 99 tuhat ja nii seest kui väljast päris korralik. Tuli kätte sama hinnaga
nagu mu purjelaua poom :). Mingi kuradi pilukas on vahepeal meie autole otsa
sõitnud ning nüüd külg kriibitud. Aga see siin suhteliselt tavaline.
Üritan ikka
tihedamini kalendrisse vaadata, sest olin täna täitsa kindel, et viimane post
sai tehtud ca kuu tagasi, aga võta näpust. Teadmiseks teile, et kui me ei
kirjuta, siis järelikult käime tööl või tegeleme millegi muu mõtetuga, millest
pole mõtet kirjutada.
![]() |
Meie roheline punn |
![]() |
Eesti poest sai paar šokolaadi ostetud |
![]() |
Gerroa-s |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar